ROUTE66 WILD WEST BAJA CALIFORNIA

ROUTE 66

2010
Utdrag fra dagbok

Vi var 22 personer og 16 Harley Davidson i regi av Route66 v Trond Moberg og Richard Scratch Wodley som kjørte denne turen

Vi var 22 personer som ankom Los Angeles Fredag 11/6, noen kjente og noen ukjente som ble en fin gjeng.Lørdag hentet vi Harlyene og var snart på HW 101, med sol og musikk på cd kunne det ikke bli bedre. Kjørte over på HW 154 og tok en stopp i Solvang, godt med en pause i varmen. Vi kjørte så til Santa Maria hvor vi overnatter i kveld.
2010: Kai Teigens dagbok >>

2007

4 juli 2007 Norge - USA

Dagen har endelig kommet og vi skal ”over there” for å kjøre Route 66. Ventetiden har vært lang, ca 3 år siden vi begynte å snakke om å kjøre route’en og ca 2 ½ år er gått siden vi meldte oss på. Ikke så rart at forventningene er store da vi setter oss på flyet på Gardemoen med kurs for Amsterdam, her står en gedigen jumbojet klar for å ta oss over. I Amsterdam treffer vi også flere som skal være med på turen vår, de er lett gjenkjennelig i Route 66 t-skjorter.
2007: Tormods Route 66 dagbok >>

LA

Da er det bare banketten i gjenn og takke alle for en kjempe tur både til Magnus og Ivan og alle andre som jeg har hvert så heldig og dele den turen med.

Takker for en kjempe tur. Snakkes
2007: Tur 28.5 - 9.6 >>

Søndag 27/8

Nå er kl 23,00 og eg er på veg til Notodden der eg skal treffe sønnen min Kjell Arild som skal vera med på turen me har venta på. Det er ikkje fritt for at det er mange tankar som er i hovudet akkurat nå ,blir turen som me har tenkt, vil me få den motorsykkkelen me har bestilt, korleis blir været , korleis er dei me skal reise sammen med, korleis er Trond Moberg som reiseledar osv. Me er 31 motorsykklar og totalt 42 pesrsonar.
2006: Kai & Kjell Arilds dagbok >>

Utdrag fra dagbok

Avgang Begynnelsen på et stort eventyr.

Tromsø- Oslo 24/08.06
Flyet fra Tromsø va ca 25 min forsinka, så vi landa ikke før 18.50 i Oslo.
Vi så oss rundt på hotellet, fikk i oss litt mat og hoppa i køya rundt 23.

Oslo- Amsterdam 25/08.06
vi va lovd forkost kl 04.00 på hotellet, men neida frokosten åpna ikke før 05.00. men ettersom at dem hadde sakt feil, fikk æ å pappa hvert sitt frokost brett servert i lobbyen. Å det va ikke så verst. Vi traska over til Gardemoen. Fikk sjekka inn, gått gjennom sikkerhetskontrollen, traska litt rundt på tax-free’n pluss at vi rakk en kopp kaffe å en muffins før vi gikk på flye.

Flyturn varte rundt en og en halv time.
2006: Martes dagbok >>

Utdrag fra dagbok

Day 1: Los Angeles (IM ALIVE!)

August 14th, 2006
We arrived in LA last night after a really long trip. 10 and a half hour from Amsterdam was just a bit too much. I now know how terrorists are made by the way. You put a person who havent slept for 24 hours on a plane with lots of babies screaming and 2 twins about 5 years old in the seat behind you …constantly kicking your chair for 10 hours. And boom there you go.
2006: Morten Bekkelunds dagbok >>

2005
Utdrag fra dagbok

Dag 1, Los Angeles, 17. juni.

Startet fra Oslo kl 06.40 med kurs for Amsterdam. Der ankom vi ca en time senere. Vi reiste med KLM og skulle videre med KLM fra utgang E20. Her var det bare å begynne å gå. Det var godt bi hadde god tid, da avstandene er enorme. Vi var litt spente på hva slags flytype vi skulle reise med.
2005: Bjørn Haugs reisedagbok >>

2004

30/6-04 Oslo via Amsterdam til Chicago

Det begynte virkelig å krible da jeg stempla ut kl.15.15 tirsdag på jobb, ble ønsket god tur av kolleger og sjefen med kona. Stakk bare hjemom en tur for å dusje og pakke ryggsekk og bag i bilen for å dra nedover til Karin. Den ble en god middag med rødvin, så vi skulle sovne med en gang, og det hjalp!!!
Det var ikke fritt for annet enn at det var spenning med tanke på hvem alle de andre var, og ikke minst hvordan kjøringa skulle gå. Alle har vi jo litt forskjellig kjørelengder i løpet av en sesong, alt fra bare en 5-600mil, til rundt 1500mil...
2004: Tur 2 - Einars dagbok >>

2003

Mandag 1. September: Bergen - Chicago

Klokken ringer kl. 03.45 Vi står opp ganske i ørske, men blir fort klar i hodet. I dag er dagen kommet som vi har sett fram til og gledet oss til så lenge; Route 66 over Amerika på motorsykkel. Jeg er ikke helt ærlig når jeg sier at vi har gledet oss, for jeg er i en tilstand av skrekkblandet fryd, da mine kjøreegenskaper ikke er særlig gode, og erfaringen på motorsykkel ikke er særlig lang. Frode derimot har helt roen. Jeg trives i grunnen best bakerst for meg selv, hvor yndlingshastighet er rundt 60 km/t.
2003: Sidsels dagbok >>

Utdrag fra dagbok

En reise mellom Chicago og Los Angeles på en Electra Glide.
Det er veien som er målet, ikke målet.

Dag 669

Påmelding til noe som hadde vært en drøm i mange år skjedde 1.11.2001. Nå 669 dager senere er det vanskelig å få sove siden vi skal være på Gardermoen kl. 05.30. Flyet til Amsterdam venter. Derfra går det over dammen til Chicago hvor eventyret skal begynne. En flytur som endte med et brak i Chicago, det striregnet og flyet var for tungt...
2003: Terjes dagbok >>

2002
Utdrag fra dagbok

Mandag 1. juli (Norge – USA)

Våknet mandag morgen i Bergen av kraftige regnskyll og kribling i magen. Vi inntok frokosten delvis stående mens resten av pakkingen ble unnagjort. På Flesland traff vi Egil, en trivelig kar fra Askøy. På Kastrup regnet det. Vi handlet i tax-free butikken og tok en kopp kaffe. I avgangshallen traff vi på en gjeng ”routere” før vi gikk ombord i flyet til Chicago. I flyet var det god servering selv om Thor etterhvert mente det kunne vært oftere. Hva gjorde vi under flyturen?...
2002: 1.7 - 14.7 >>

2001
Utdrag fra dagbok

Mandag og tirsdag 23. og 24. juli: Norge - USA og Chicago - Springfield (ca. 32 mil)

Bjarte og Jan startet sin Route 66 kl. 006.00 i Florø. Flyet gikk fra Florø Lufthavn kl. 07.30. Landet på Flesland kl. 08.15. Avgang Flesland kl. 10.50 med retning Amsterdam. Landet der kl. 13.15. Flyet Amsterdam - Chicago var 1 time forsinket, avgang kl. 15.10. En lang men hyggelig flytur. Vi traff hverandre etter hvert på flyet og T-skjortene m/logo Route 66 var et godt kjennetegn, og vi fant fort tonen. Passkontroll og ankomst Chicago gikk flott.
Vanbilen og drosjene ventet og vi ble kjørt rett til Congress Plaza Hotell downtown. Hotellet var stort og imponerende, bygd i 1892. Hadde vi hotell i Norge da?...
2001: Tur 4 >>

Onsdag 11. juli

reiser vi ”over there” for å tilbakelegge nær 4000 km på to hjul langs veien over alle veier,The mother road, Route 66. Det er nå to år siden jeg først hørte om gjengen som reiste over til USA og kjørte denne kjente veien som går tvers over kontinentet fra vest til øst. Så er dagen kommet for meg. Jeg står opp tidlig, klokken er kvart på fem, og allerede 30 min. senere er jeg på vei til Flesland. Der treffer jeg Thor og David som allerede har sjekket inn bagasjen. Det er det første møtet med disse.
2001: Tur 3 - Hans-Petter Ulveseters dagbok >>

Utdrag fra dagbok

Dag 1: Los Angeles - Barstow

Vi overnattet på Hacienda hotell i LA. Etter å ha spist en bedre frokost på hotellet ble vi hentet kl. 7:45 og kjørt til Eaglerider. Her ble alle papirer ordnet og sykler utlevert. Kjørte fra Eaglerider kl 10:15, ut av byen. Det var en opplevelse å få kjøre fra 6 til 2 felt vei i all den trafikken. Bensynfylling ca 5 miles fra LA. Hadde deretter en liten vannepause i stigningen til Big Bear. Det var kolossalt med svinger opp og ned San Bernardino fjellene. Spiste lunch på Dennys i Big Bear. Kjørte deretter gjennom ørkenen 49 varmegrader og bensinfylling i Lucerne Valley. Kjørte videre gjennom ørkenen mot Barstow - fantastiske veier, rette strekk og kolossalt varmt...
2001: Tur 3 >>

29. juni: Norge - USA

Avreise Bergen med en halvtimes forsinkelse. Ankomst Amsterdam omtrent etter skjema. The Scmidts fikk ikke bagasjen sin.
2001: Tur 2 >>

Utdrag fra dagbok

Dag 1: Los Angeles - Barstow (Carl-Erik)

Eaglerider hentet oss kl. 7:30 på hotellet og kjørte oss i tre puljer til butikken. Som sjåfør på følgebilen har vi Chuck Livingston sammen med konen Terri. Utlevering av sykler gikk greit, med litt småproblemer ang. noen modeller.
På vei ut fra Eaglerider kjørte Chuck først i gruppen. En av de bakerste syklene mistet en fjær på støtten og fire sykler samt følgebilen ble stående igjen. Dessverre hadde ikke Chuck med seg kommunikasjonsutstyr, så de kjørte avgårde uten de fire + følgebil. Gruppen ble samlet igjen ved foten av San Bernardino fjellene ca. kl. 12:30...
2001: Tur 1 >>

1999
Utdrag fra dagbok

4000 km gjennom åtte stater og tre tidssoner, mellom Chicago og Los Angeles. 27 nordmenn på 22 motorsykler skal oppleve den amerikanske folkesjelen slik vi kjenner den fra barndommens TV-programmer og litteratur. Som moderne cowboyer ferdes vi gjennom ørken, over prærie og høye fjell, gjennom små og store byer, jordbruksland og dype skoger. Michael Wallis kaller det den perfekte symbiose, sammensmeltingen av to amerikanske ikoner; Harley-Davidson og Route 66.
1999 >>

WILD WEST

10 – 11 juni

Ja nå er et nytt eventyr snart virkelighet. Vi er syv venner som skal bli med Trond og seksten andre nordmenn på tur i USA og kjøre Wild West. En tur som går frå Los Angeles via San Francisco, Yellowstone og ender i Chicago. Vi reiser via Oslo, Amsterdam og til LA. En lang tur, men vi gler oss så hva gjør vel noen timer i fly. Vi skal oppleve LA noen dager før de andre kommer. Hva med en tur med limosin? Ja det var supert, prøv det, dere får se det meste.
2006: Vigdis Wild West dagbok >>

BAJA CALIFORNIA

2008
Utdrag fra dagbok

Då er referatet for dn siste dagen lagt ut. Les Dag 10.

Eventyret er over for denne gang. Kanskje skjer det meir ein gong seinare? Takk til alle som har fulgt med på oss. Og takk til dei som gjorde turen mogleg: Alex, Vera og Trond.
2008: Baja California >>

Utdrag fra dagbok

Day 1: Los Angeles

Endelig fremme! Varmen slår imot oss med det samme vi kommer ut av dørene på flyplassen. Ingen skulle tro det var vinter i Los Angeles.
25 grader og strålende sol, dette lover bra!